Barts Boeken
Logistiek is leuker met een glimlach
Verhalen met humor en kennis over de logistiek

Lachen om logistiek en transport
‘Ik vroeg Peter Boersma, cartoonist van de Goudse Post, of hij cartoons wilde maken voor een boekje met korte verhaaltjes. Dat was een supergoed idee, al zeg ik het zelf. Tsjonge, wat kan die man tekenen. Humor opent de geest. Ik ben er vrij zeker van dat een boodschap soms beter aankomt met een kwinkslag. Het boekje blijkt een origineel en relevant relatiegeschenk te zijn in de logistieke wereld: er is inmiddels een derde druk.’

Het pakhuis
‘Dit boek schreef ik helemaal alleen. Maar het duurde dan ook zes jaar voordat het klaar was. In verhaalvorm kan ik veel kwijt, komt alles samen. Het boek gaat over Lodewijk die een steengoede logistieke manager wil worden. Het speelt zich af in een logistiek decor en gaat daarnaast over management en het leven. Er is ruimte voor kennis èn voor emotie. Ik vind het een eer dat ik positieve reacties krijg van mensen uit ons vakgebied èn daarbuiten. Er is inmiddels een tweede druk.’

Logistiek tussen de bedrijven door
‘Dit boek schreef ik samen met Hein van Rijswijck en Peter van der Sterre. Het bevat theorie en veel praktijkvoorbeelden over samenwerken in de logistiek. Iedereen heeft het over samenwerken, maar doe het maar eens. Het boek is bedoeld om te inspireren, want er valt nog een hoop te winnen op dit vlak.’
De oplage van tweeduizend exemplaren is op. Er is wel een PDF van dit boek. Als u die wilt ontvangen, stuur me dan even een berichtje.’

Logistiek is mensenwerk
‘Een bundeling van de leukste columns die ik vijf jaar lang schreef voor het logistieke vakblad evofenedex logisticx. Ik vulde daarin destijds een vaste ‘TNO-column’. Dit boekje is uitverkocht en kent inmiddels de status van collectorsitem: u wilt niet weten voor welke bedragen het op dit moment van eigenaar wisselt.’

Risico management en logistiek
‘Samen met Pascal Eijkelenbergh en Walther Ploos van Amstel maakte ik dit boek. Met Pascal deed ik het onderzoek en met Walther schreef ik. Een boek met theorie en veel verhalen uit de praktijk. Wat ik leerde is dat er weinig bedrijven zijn die uit eigen motivatie focussen op het beperken van risico’s en het vergroten van veerkracht. Er is vaak een specifieke aanleiding, zoals wetgeving of een klant die het eist. Het onderwerp wordt wel belangrijk gevonden, maar vaak niet gezien als urgent. Totdat er iets gebeurt, en dan is het te laat om je goed voor te bereiden.’
De oplage van duizend exemplaren is op. Er is wel een PDF van dit boek. Als u die wilt ontvangen, stuur me dan even een berichtje.’
Bestel grote oplages direct op deze website!

Heb je een vraag? Of wil je grotere aantallen bestellen? Neem contact op!